Aktualności

Pszczyna oraz Ogrody Kapias – 6a i 6b

Date: Październik 17, 2018 Author: admin Categories: Aktualności

45151847_2435680936459138_1621275567837937664_o

W środę 17 października 2018 uczniowie klas 6a oraz 7a wraz z opiekunkami mieli okazję zwiedzić Pszczynę oraz Ogrody Kapias w Goczałkowicach Zdroju.
Naszą wyprawę zaczęliśmy od spotkania z … żubrami. Taką możliwość dało nam odwiedzenie Pokazowej Zagrody Żubrów, która powstała na terenie zabytkowego parku, w części zwanej „Zwierzyńcem”. Trafiliśmy tam punktualnie o godzinie 10.00, więc mogliśmy przyglądać się śniadaniu tego największego ssaka w Europie. Ponadto poznaliśmy inne zwierzęta zamieszkujące tereny południowej Polski, m.in. muflony, jelenie, sarny, daniele oraz pozostałych mieszkańców obiektu, czyli kaczki krzyżówki, łabędzie oraz pawie indyjskie. Na terenie Zagrody zwiedziliśmy również obiekt muzealno-edukacyjny.
Następnie udaliśmy się do Muzeum Zamkowego w Pszczynie, gdzie przewodnicy wnikliwie opowiedzieli nam historię rodu von Pless. Dziewczętom szczególnie spodobały się luksusowe komnaty księżnej Daisy, wspaniałe kryształowe żyrandole oraz monumentalna sala jadalna z dwoma XIX-wiecznymi ogromnymi lustrami (o powierzchni 14 m2 każde!). Chłopcy natomiast z wypiekami na twarzy przyglądali się różnym rodzajom rynsztunku w gotyckich podziemiach zamku.
Po wizycie w muzeum udaliśmy się na spacer po jesiennym parku. Piękna pogoda sprzyjała sesjom fotograficznym.
Kolejnym etapem naszej wycieczki było zwiedzanie Ogrodów Kapias, gdzie ścieżką edukacyjną udaliśmy się na przechadzkę. Wędrowaliśmy licznymi krętymi dróżkami, przez ogrody w różnych stylach, o roz¬maitej architek¬turze i bogatej kolekcji roślin ogrodowych. Tutaj również mnogość zaułków sprzyjała robieniu tzw. „selfików” i nie tylko 
Wszyscy zgodnie ocenili wyjazd jako udany. I chociaż wróciliśmy nieco zmęczeni i oszołomieni natłokiem wrażeń, wspominamy wycieczkę z przyjemnością. Mamy nadzieję, że wkrótce będziemy mieć możliwość uczestniczenia w kolejnej, równie interesującej wyprawie po naszym pięknym regionie.